За да изберете правилното училище за ментална аритметика за Вашето дете, проверете няколко важни за тази цел неща:
Колко деца са в групата по ментална аритметика.
Колкото по-малки са децата, толкова по-малка трябва да бъде групата. Препоръчителният брой деца в групата за деца в предучилищна възраст е до осем души, а за началното училище до десет души.
- Каква е квалификацията на учителя.
Учителят трябва да притежава специализирани умения. Той може да ги получи в центровете по ментална аритметика. Научете какво е образованието на учителя и вижте неговите сертификати. Международният сертификат по ментална аритметика е допълнителен плюс.
- Предоставят ли учебни материали на децата.
Едно от най-важните условия на обучение е способността да се наблюдава всяко действие на учителя. По този начин можете да проверите учебните материали и качеството на обучението. Онлайн платформа също може да бъде добро решение.
- Има ли домашни задачи за упражняване.
Менталната аритметика включва редовно консолидиране на придобитите знания, затова е важно да се обърне внимание на качеството и формата на домашните.
- Предлага ли се пробен урок в самото начало.
Това е безопасна възможност за Вашето дете да опита ментална аритметика, а Вие да проверите качеството на училището или курса.
Малко за историята на възникването на менталната аритметика
Менталната аритметика възниква в далечна Япония през 16 век. В първоначалните етапи на обучение се използва специално сметало, което се нарича абакус или соробан.
Абакусът се състои от рамка, разделителна лента, вертикални спици, горни („небесни“) и долни („земни“) кости. Една „небесна кост“ е равна на пет „земни“. Броят им варира от 13 до 31.
При работа с инструмента абакус детето използва само палеца и показалеца. Всички движения са доведени до автоматизъм. След като мине известно време детето се научава да извършва изчисления върху въображаемо сметало и задачите се решават с помощта на изображения.